Verhuizen? Gebruik onze handige checklist!
Plant u een verhuis? Bekijk wat u allemaal dient te regelen met onze duidelijke en complete verhuischecklist. Met dit stappenplan bent u zeker van een zorgeloze verhuizing.
Andere checklists
- Verhuist u uw bedrijf? Bekijk onze bedrijfsverhuis checklist.
- Daarnaast hebben we een checklist voor internationale verhuizingen.
1. De verhuischecklist van Demaegdt:
- Het opzeggen van de huur / woning verkopen of te koop gesteld
- Nieuwe woning goed opmeten (zie laatste checklist)
- Verzekeringen regelen (brand, familiale, diefstal, ... )
- Gas, water en licht regelen
- Adreswijzigingen doorgeven
- Offerte verhuisbedrijf aanvragen
- Verhuizing plannen
- Weggooien wat niet mee moet of weg mag
- Verhuisdozen en -dekens regelen - Demaegdt biedt dit op aanvraag aan.
- Vervoer / transport regelen
- Opslagruimte regelen - Self storage van Demaegdt
- Tijdig beginnen met het inpakken van spullen
- Komt u in aanmerking voor een verhuis vergoeding?
- Meubels op tijd uit elkaar halen
- Opvang kinderen / huisdieren verhuisdag regelen
- Eten en drinken regelen voor verhuisdag
- Koelkast en vriezer leeghalen en schoonmaken
- Wasmachine schoonmaken en vastzetten (trommel mag niet draaien, kan machine beschadigen). Best nazien in uw instructieboekje hoe uw machine vast te zetten.
- Gordijnen en andere hangende spullen afhalen
- Belangrijke papieren bundelen en dicht bij de hand houden
- Laatste controle van alle kamers
- Meterstanden opnemen en goed noteren
- Gas- en elektro afsluiten
- Oude sleutels inleveren of overdragen aan nieuwe bewoners
- Nieuwe sleutels laten bijmaken
2. Wie brengt u op de hoogte van uw verhuis?
Uw ziekenfonds en overheidsinstellingen zoals de Vlaamse Belastingdienst worden automatisch op de hoogte gebracht zodra uw nieuwe gemeente de adreswijziging officieel heeft vastgelegd. Andere instanties zal u zelf op de hoogte moeten brengen van uw verhuis, denk aan:
- Werkgever
- Gemeenten
- Huisarts
- Specialist
- Tandarts
- Notaris
- Bank
- Verzekeringsmaatschappijen waar u bij aangesloten bent
- Leveranciers van:
* Energie
* Internet, telefonie en televisie
* Water - Winkels waar u een klantenkaart hebt
- Bedrijven waar u bent ingeschreven (denk aan online aankopen of ticketverkoop)
- Het centrale dierenbestand (als uw huisdier een chip heeft)
3. Wat is belangrijk om te weten van uw nieuwe woonst?
- Meten van alle kamers en andere ruimten
- Hoogte en breedte van alle vensters
- Beschikbare ruimte voor de:
* koelkast
* gasfornuis - Plaatsen van de aansluiting (internet, gas, ... )
- Aantal en plaats stopcontacten
- Wanneer komt de gemeentereiniging langs?
- Is er aansluiting op het gasnet of niet?
- Wanneer is de schoorsteen voor het laatst geveegd?
- Is er een speciale aansluiting voor elektrisch koken?
- Welke attesten zijn er beschikbaar:
* Keuring boiler
* Keuring elektriciteit
* Keuring gas
* ...
Zoekt u tijdelijke opslag?
Gaat u verhuizen en hebt u tijdelijke opslag nodig? Wij bieden opslagruimte en self storage aan.
Voor meer informatie kunt u ons bereiken via ons contactformulier of telefonisch op 059 70 58 94.